×

منوی اصلی

دسترسی سریع

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۳  
false
false

کارشناسان صنعت خودرو اعلام کردند که فروش خودروهای سواری در چین در ماه دسامبر ۲.۴ درصد افزایش یافت زیرا مصرف‌کنندگان برای استفاده از یارانه خودروهای الکتریکی قبل از انقضای آنها در ماه گذشته عجله داشتند و احتمالاً فروش در ژانویه به شدت کاهش می‌یابد.

تصمیم چین برای پایان‌دادن به بیش از یک دهه یارانه خرید خودروهای الکتریکی، خودروسازان از جمله تسلا را مجبور کرده است تا با کاهش تقاضا در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، تخفیف‌ها را برای حفظ فروش بیشتر کنند.

کوی دونگ‌شو، دبیر کل انجمن خودروهای مسافربری چین با اشاره به تعطیلات یک هفته‌ای که از ۲۱ ژانویه آغاز می‌شود، گفت: بازار تا قبل از سال نو چینی بسیار ضعیف خواهد ماند. او پیش‌بینی کرد که فروش خودروهای سواری در چین احتمالاً در سال ۲۰۲۳ تا حد زیادی ثابت یا اندکی افزایش می‌یابد.

انجمن خودروهای مسافربری چین، روز سه‌شنبه اعلام کرد که فروش خودروهای سواری چین در ماه دسامبر با ۲.۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۲.۱۹ میلیون دستگاه رسیده است. در تمام سال ۲۰۲۲، زمانی که محدودیت‌های سختگیرانه کووید- ۱۹ تولید را مختل کرد و به تقاضا لطمه زد، فروش تنها با افزایش اندکی ۱.۶ درصدی مواجه شد.

تسلا علیرغم ارائه تخفیف‌های زیاد، شاهد افت ۴۱ درصدی فروش خود در ماه دسامبر در چین نسبت به سال گذشته بود. خودروسازان در حال آماده‌شدن برای این موضوع هستند که فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین در سراسر صنعت در ژانویه و فوریه در چین بین ۴۰ تا ۶۰ درصد نسبت به سطح پایان سال کاهش پیدا کند.

بر اساس گزراش رویترز، کارشناسان اظهار کردند که کاهش قیمت نمی‌تواند، تغییر بزرگی در فضای رقابت ایجاد کند زیرا انتظار می‌رود که مقیاس فروش تسلا به دلیل ظرفیت تولید آن در حدود ۸۰۰ هزار دستگاه در سال ثابت بماند. انجمن خودروهای مسافربری چین انتظار دارد فروش خودروهای انرژی جدید و عمدتاً خودروهای برقی، به ۸.۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ برسد که ۳۶ درصد از کل فروش خودروهای جدید را تشکیل می‌دهد.

 

 

منبع: ایسنا

پایان خبر

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false