×

منوی اصلی

دسترسی سریع

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۳  
false
false

یک ایستگاه‌ متروی توکیو در ژاپن فناوری‌ را به کار گرفته است که ارتباط بین کارکنان ایستگاه و بازدیدکنندگان خارجی و همچنین افرادی که مشکل شنوایی دارند را بهبود می‌بخشد.

این سیستم جدید از تبلت‌هایی استفاده می‌کند که کلمات گفتاری یا تایپ شده را ترجمه کرده و متن را فوراً روی نمایشگر شیشه‌ای نشان می‌دهد.

استفاده از این سرویس از پنجشنبه در ایستگاه «توچو مائه» در خط «توئه اوئِدو» آغاز شد.

این سیستم ۱۲ زبان از جمله ژاپنی، انگلیسی، چینی، کره‌ای، فرانسوی و اسپانیایی را پشتیبانی می‌کند.

در یکی از موارد پس از تجهیز این ایستگاه به این فناوری، وقتی یکی از گردشگران خارجی از یکی از کارکنان ایستگاه برای خرید بلیت کمک خواست، سوال کارمند که پرسیده بود «کجا می‌روی؟» روی نمایشگر شیشه‌ای ظاهر شد.

به گزارش ان اچ کی، مقامات کلانشهر توکیو در این فکر هستند که قبل از مسابقات جهانی دوومیدانی و المپیک ناشنوایان این سیستم را در ایستگاه های‌ دیگر نصب کنند. این رویداد برای سال ۲۰۲۵ در توکیو برنامه‌ ریزی شده است.

 

 

منبع : ایسنا

پایان خبر

true
برچسب ها : , , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false